woensdag 13 april 2011

ding 20 muziek online beluisteren in een sociaalnetwerk

Mijn kennis van boeken is groter dan van muziek.Er ging wel een beetje een wereld voor mij open wat er te beleven valt rond muziek. Al had ik voor mijn werk al wel gewerkt met Last fm , itunes en Spotify, maar nog niet zo bewust.
Op Last fm: zoals ik begrepen heb een sociaal netwerk rondom populaire muziek maar ook voor jazz, folk en klassieke muziek heb ik gezocht op de Johannes  Passion, in deze tijd voor Pasen wel mooi om naar te luisteren. Ook leuk om concerten aangekondigd te zien op deze media. Spotify is tot dusver de beste muziekdienst ter wereld. Deze dienst is in de bibliotheek te gebruiken als muziek bindmiddel.om mensen bij elkaar te brengen  .Moeten we eigenlijk nog wel cd's uitlenen in de bibliotheek ? .  Of juist wel en dan van gelijkgerichte muziekliefhebbers te horen wat de bibliotheek precies moet aanschaffen. Ook om in je eentje van muziek te genieten  is Spotify een prima middel.

2 opmerkingen:

  1. Het uitlenen van cd's twijfel ik ook erg aan als je deze ontwikkelingen ziet. Wel goed na gaan denken over wat we er verder mee gaan doen.

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien moeten we zorgen in de bibliotheek dat gebruikers o.a. via RSS op de hoogte blijven van nieuwe aanwinsten/ontwikkelingen op hun interessegebied.
    tia

    BeantwoordenVerwijderen