maandag 4 april 2011

ding 19 sociale netwerken

In het essay voor de Maand van de Filosofie" Echte Vrienden "  van Stine Jensen  schrijft ze dat Facebook de wereld op zijn kop zet en dat hebben we nog niet helemaal door.. Er is een handel ontstaan in intiem kapitaal. De meeste mensen willen bijvoorbeeld niet dat hun medisch dossier openbaar wordt.Maar aan de andere kant beweren ze niets te verbergen  te hebben  en leggen ze hun sociale leven bloot via sociale media.. En alles wat via Facebook bekend wordt is nooit meer te wissen. Wat gebeurt er precies met alle persoonlijke weetjes? Als kennis macht is, is Facebook het machtigste bedrijf  op aarde. Ik moet me dus degelijk bewust zijn wat ik naar buiten wil brengen en wat niet. Wel heb ik een Linkedin waarop ik mijn dochters, familieleden en vrienden kan volgen.
Bijvoorbeeld voor vrienden van de bibliothheek(z'n club bestaat bij de Bieb voor de Zaanstreek) waar ik lid van ben gaan we op 15 april praten over de toekomst van de bibliotheek. Hiervoor zou het ook handig zijn dat de vrienden via social media met elkaar kunnen praten.Dit ga ik inbrengen. Verder heb ik weer veel informatie gelezen over sociale netwerken

1 opmerking:

  1. Jaren geleden was privacy een hot item. Nu willen en weten we alles van elkaar. Bij een sollicitatie kijken de bedrijven al op Hyves, Facebook en bijvoorbeeld Linkedin.. Zou het toch wel een kans voor de bibliotheken zijn? Participeren in doelgroepen kan volgens mij geen kwaad en zorgt een een binding die we echt nodig hebben...

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen